Kiczera, czerwony szlak - Z góry Żar, Beskid Mały

Kiczera - wybierz materiał

Wejście na szczyt opracowaliśmy w formie wideo oraz opisowej umieszczonej poniżej wraz z bogatą paletą zdjęć z danego szlaku (zdjęcia umieszczone pod opisem jak również w galerii). Wideo jest opracowaniem najbardziej szczegółowym, opis i zdjęcia są jego uzupełnieniem.

Specyfikacja szlaku:

Trudność szlaku*:
Łatwa
Zmęczenie*:
Niskie

*Ocenę wydajemy na podstawie własnych odczuć i preferencji. Ocena może być zawyżona lub zaniżona, wszystko zależy od kondycji fizycznej i doświadczenia z górami. Ocena dotyczy sezonu letniego, w sprzyjających warunkach pogodowych. Ocena zmęczenia dotyczy wejścia na szczyt.

Wstęp

Góra Żar jest świetnym miejscem wypadowym oferując mnogość rozrywek i niezapomniane widoki, ale też bardzo zatłoczonym. Jeżeli chcemy zakosztować chwili spokoju i nie przedzierać się przez tłumy turystów warto zdobyć szczyt w niedalekim sąsiedztwie – Kiczerę. Szczyt Kiczery jest dobrze widoczny z okolic zbiornika wodnego, nie spotkaliśmy tu nigdy tłumów a odsłonięte okolice szczytu sprawiają, że mamy świetną panoramą na Żar oraz trochę miejsca do podziwiania krajobrazu z pozycji siedzącej lub leżącej.

Do szczytu Kiczery z Żaru prowadzi czerwony szlak. Krótki, łatwy i przyjemny. Na trasie spotkamy kilka wzniesień (końcowy jest najdłuższy), ale są one niewielkie i nikomu nie powinny sprawić problemów. Na szczycie Kiczery dostępna jest solidna wiata turystyczna obok, której znalazło się miejsce na ognisko i dość pokaźny teren na rozbicie namiotu. Jeżeli planujecie nocleg w górach to miejsce wydaje się warte uwagi.

Przebieg szlaku

Rozpoczynamy z góry Żar przy zbiorniku górnym elektrowni wodnej. Idziemy drogą asfaltową w dół mijając po prawej kolej linowo terenową a po lewej zbocze zbiornika. Dochodzimy do ostrego zakrętu w prawo (mijamy parking), szlak prowadzi na wprost wzdłuż ogrodzenia zbiornika elektrowni. Można sobie wybrać, czy chcemy iść drogą, czy szlakiem. Szlak jest wąski, przebiega wyżej niż droga, korona drzew nie przeszkadza w podziwianiu widoku na okoliczne góry.

Droga i szlak przecinają się nieco wyżej. Droga asfaltowa ponownie zakręca ostro w prawo a szlak w lewo, wchodzimy szeroką ścieżką w bardziej zalesiony teren. Po krótkim spacerze skręcamy w lewo wg. oznaczeń strzałki kierunkowej, idziemy trochę pod górę, koło zadbanej kapliczki skręcamy w prawo mijając charakterystyczne drzewo z ogromną dziurą.

Ostatnie podejście pod szczytem zdecydowanie najbardziej przyspiesza nam oddech, koło ławostołu skręcamy w lewo, maszerujemy lasem i wychodzimy na małej polanie koło wiaty turystycznej. Oznaczenia szczytu są na pobliskim drzewie po prawej stronie.

Kontynuacja wędrówki?

Przeczytaj FAQ, aby wiedzieć jakimi wytycznymi kierujemy się podczas tworzenia materiałów ze szlaków między szczytami:

Kiczera – Przełęcz Kocierska , czerwony szlak.
Sprawdź nasze opracowanie (w przygotowaniu…)